Mijn sociale organisatie zet in op mediawijsheid en mediaopvoeding: de kaders

Jeugdhulporganisaties en andere voorzieningen die (semi)residentieel of ambulant kinderen, jongeren, volwassenen en hun ouders ondersteunen, nemen #mediawijsheid en #mediaopvoeding meer en meer op in hun aanbod. Her en der worden er werkgroepen gestart en beleid gemaakt. Maar welke kaders zijn hiervoor nu inspirerend en onontbeerlijk? Over welke van deze kaders moeten wij als organisatie een visie ontwikkelen en hoe vertalen we deze door naar de werkvloer? Hoe kunnen deze kaders ons denken en werken richting geven en een antwoord geven op de duizend-en-een vragen die media-en internettechnologie ons als sociale professional doen stellen.

Portrait of successful social media networking team at workplace

In deze geanimeerde voorstelling daten we medewerkers van jouw organisatie up en ordenen we de verschillende bruikbare kaders tot een overzichtelijk en werkbaar geheel. Ideaal voor een halve teamdag. Hier kan een extra halve dag aan gekoppeld worden om bijvoorbeeld verder aan de slag te gaan rond het uittekenen van de eerste contouren van een beleid op de verschillende niveaus van jouw organisatie of om op specifieke topics verder in te zoomen. Ideaal voor een hele teamdag dan toch.

Wij kregen een vorming op maat aangeboden waarin het antwoord op bijna al onze vragen aan bod kwam. Er wordt nog veel nagepraat over de vorming en we konden onmiddellijk enkele dingen gebruiken in onze dagdagelijkse praktijk. Dan weet je dat het een goede vorming is! Heel het team was enthousiast! Julie Cattelain – De Kiekenstraat Gent – december 2022

Ik vond het een zeer interessante en waardevolle themadag! Een thema dat veel meer een rol speelt in de leefwereld van de (toekomstige) kinderen/jongeren dan ik gisteren om 9u nog in mijn hoofd had. Begeleider – De Wiekslag Alken – februari 2022